Nadruki na koszulki, jaki format? W obecnych czasach, dobra reklama i zdobycie zaufania klienta, to jeden z głównych kroków w stronę dobrze prosperującego biznesu. To ważne, aby umiejętnie zareklamować oferowane przez siebie produkty bądź usługi. Nie wystarczy jedynie powiedzieć ludziom, czym zajmuje się dana firma. Należy zadbać o to, by zostać zapamiętanym, a pomóc może w tym chwytliwe logo lub nazwa firmy.
Wymyślone już hasło dobrze będzie prezentować na czym praktycznym, co nie tylko przyciągnie uwagę ale będzie też przedmiotem codziennego użytku. Może to być logo na długopisie, breloku bądź na koszulce. W końcu kto nie chodzi w koszulkach?
Od czego zacząć projektowanie koszulki z logo?
Każda odzież z własnym logo musi się odpowiednio prezentować. Niezwykle ważne jest umiejętne połączenie logo firmy z wyglądem koszulki. Po pierwsze, należy wybrać drukarnie stacjonarną bądź internetową, która zajmuje się nadrukami na koszulkach. Po wybraniu odpowiedniego miejsca, trzeba zapoznać się z daną ofertą i usługami, którymi dysponuje drukarnia. Kolejnym ważnym krokiem jest wybranie odpowiedniego materiału, z którego zostanie zrobiona koszulka. Jako że ubrania z własnym nadrukiem mają służyć dobrej reklamie, powinny być zatem wykonane z wysokiej jakości materiału. Koszulka wykonana z najtańszej wersji materiałów od razu będzie rzucać się w oczy. Ponadto, nadruk wykonany na materiale niskiej jakości może zejść już po pierwszym praniu. Warto więc zdecydować się na koszulki lepszej jakości. W końcu mają one służyć zareklamowaniu się firmy, dobrze więc byłoby już na wstępnie swojej działalności pokazać, że dana firma ceni sobie wysokiej jakości usługi i produkty. Kolejnym ważnym aspektem jest kolor koszulki. Choć może się to wydawać nieistotne, w rzeczywistości trudno jest dobrać odpowiedni kolor koszulki do logo danej firmy tak, aby całość prezentowała się jak najlepiej. Choć główną zasadą na rynku pracy jest oryginalność, zdecydowanie się na koszulki firmowe z logo w jaskrawych kolorach, nie będzie dobrym pomysłem. Owszem, kolor ten wyróżnia z tłumu, jednak nie jest postrzegany jako coś atrakcyjnego, a raczej krzykliwego i zbyt ekstrawaganckiego. Najlepszym wyjściem będzie połączenie koszulki o ciemnym zabarwieniu z logo w kolorze białym, bądź odwrotnie, białej koszulki z logiem w ciemniejszych kolorach. To klasyczne połączenie, które zawsze się sprawdza.
Jakie logo na koszulkę wybrać?
Po wyborze odpowiedniego materiału i koloru koszulki, należy pomyśleć nad odpowiednim wyglądem logo firmy. Większość firm wymyśla swoje logo już na początku jej zakładania, dlatego nie powinno być większego problemu z nadrukowaniem go na koszulce. Ważne jest, aby drukowane na koszulkach z nadrukami na zamówienie logo, było dobrze widoczne. Nadruk, poza kolorem, powinien mieć także odpowiednią wielkość. Logo na koszulce nie może być zbyt małe, ponieważ wtedy będzie niewidoczne dla klienta. Jednak nie może ono także dominować całej koszulki swoim rozmiarem, bo to także będzie źle wpływać na jej estetykę. Najlepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie logo na wysokości klatki piersiowej, na co decyduje się większość ludzi. Odzież z własnym nadrukiem powinna być przede wszystkim reklamą nazwy firmy, ale także usług, jakie dana firma oferuje. Aby koszulka posiadała obie te informacje, warto jest zdecydować się na nadruk obustronny. Wtedy na przodzie koszulki widnieć może logo firmy, natomiast na plecach mogą zostać wypunktowane najważniejsze usługi oferowane przez daną branżę. W zależności od tego, czym zajmuje się reklamująca się firma, do logo można dodać jakąś śmieszną animację, która oddawać będzie branże, w której firma działa. Wiele drukarni zajmujących się nadrukami na koszulkach, ma w swojej ofercie takie właśnie animacje, które klient może dodatkowo dobrać do zamówienia. Jeśli chodzi natomiast o rozmiar, zazwyczaj zarówno w dziale męskim czy damskim, są to rozmiary uniwersalne, bądź podobnie jak w sklepach sieciowych, rozmiar od najmniejszego do największego. W zasadzie wszystko zależy od drukarni, na jaką decyduje się klient.
Jaki powinien być format nadruku?
Aby nadruk był wyraźny i przyjemny dla oka, należy wysłać go firmie w odpowiednim formacie. Źle dobrany format może skutkować zbyt rozciągniętym i niewyraźnym nadrukiem. Wiele firm akceptuje pliki przesłane w formacie psd i pdf. Jednak aby odzież z nadrukiem prezentowała się jak należy, warto zdecydować się na format jpg lub png. Jeżeli firmie zależy na czystym logo, bez niepotrzebnego tła, wówczas należy plik zapisać w formacie png. Zapisując bowiem obraz w formacie jpg, automatycznie zyskuje on białe tło, mimo iż wcześniej go nie posiadał. I taki właśnie plik trafia do drukarni, które zazwyczaj nie zajmują się dodatkowo usuwaniem tła z grafiki. Warto mieć to na uwadze, aby koszulka z logo prezentowała się odpowiednio. Rozdzielczość pliku także musi być wysoka. Grafika wysłana w rozdzielczości 72 DPI będzie rozmazana i niewyraźna. Preferowaną przez większość drukarni rozdzielczością jest 300 DPI, która w odróżnieniu od rozdzielczości wymienionej powyżej, nie rozmazuje pliku i jest on nadrukowany wyraźny.