Na czym polega praca specjalisty googleleads?

Każdego roku młodzi ludzie wybierają własną ścieżkę rozwoju. Jedni kierują się swoimi zainteresowaniami, inni zapotrzebowaniem na rynku pracy. Szczęśliwi otrzymują w pakiecie jedno i drugie. Lista opłacalnych zawodów dynamicznie się zmienia, podobnie jak pojawiają się zupełnie nowe stanowiska pracy. Najnowsze dotyczą oczywiście technologii informacyjnej oraz obsługi internetu. W tym zakresie porusza się również specjalista googleads. Na czym polega jego praca? Obowiązki na tym stanowisku polegają głównie na organizowaniu i kontrolowaniu przebiegu kampanii PPC (ang. Pay Per Click). Uważa się, że jest to kluczowe, obok specjalisty SEO oraz account managera, stanowisko w branży agencji interaktywnych. Specjaliści mają szansę zatrudnienia na zasadzie „inhouse” w rozbudowujących się działach marketingu. Jakie kryteria powinien spełniać specjalista googleads? Jak szkolić się w tym zakresie? Gdzie szukać pracy?

Specjalista googleads – zakres obowiązków

Specjalista AdWords prowadzi konfigurację kampanii linków sponsorowanych w Google. W ramach jego obowiązków zawodowych zajmuje się również kontrolą przebiegu tejże kampanii. Nadzór polega między innymi na optymalizacji jej działania, a także sprawdzeniu zysków, jakie przynosi. Google oferuje wiele dodatkowych kanałów komunikacji, które stanowią idealny nośnik dla kampanii. Zakres obowiązków specjalisty uległ poważnym zmianom na przestrzeni lat. Na początku istnienia tego zawodu wystarczy podstawowa znajomość działania Google, obecnie wymagane są specjalistyczne umiejętności, nierzadko zdobywane na kursach lub  nawet uczelni. Istnieje możliwość samodzielnego opanowania wiedzy, jednak wymaga to sporej samodyscypliny oraz analitycznych umiejętności. Większość osób, po wstępnym rozpoznaniu zagadnienia, decyduje się na staże w agencjach interaktywnych, które nie tylko pozwalają zdobyć cenne doświadczenie, ale umożliwiają również start w zawodzie i cenny wpis w CV. Staże i praktyki oferowane są w firmach krajowych, jak i zagranicznych, dlatego niezbędnym narzędziem pracy jest również znajomość języka obcego, głównie angielskiego. Podstawą jest jednak swobodne posługiwanie się narzędziami Google, między innymi: Analytics, AdWords, Google Tag Manager czy Google Merchant Center. 

Specjalista Googleads – korzyści i wady

Omawiając stanowisko, jakim jest specjalista googleads należy wspomnieć o towarzyszących mu zaletach, jak i wadach. Podstawą w tej pracy jest umiejętność analitycznego myślenia oraz dobra znajomość programów komputerowych. Wciąż zmieniające się informacje powodują, że wiedzę trzeba stale aktualizować i dostosować do zmieniającego się świata. Poziom wiedzy wpływa bezpośrednio na efektywność prowadzonych kampanii. Oprócz wspomnianych negatywnych aspektów, warto jednak podkreślić atuty stanowiska. Dobra znajomość narzędzi Google daje realne możliwości do efektywnego promowania usług i ofert, a tym samym promowania naprawdę wartościowych rzeczy. Posiadanie takich umiejętności, potwierdzone wynikami, daje również możliwość awansu oraz wyższych zarobków. Stąd wniosek, że rozwój i inwestycja w swoje umiejętności i kwalifikacje jest opłacalna. Efektywnie prowadzona reklama to również potwierdzenie warsztatu pracy specjalisty.

Gdzie szukać pracy jako specjalista Googleads?

Najczęściej specjaliści Google AdWords znajdują zatrudnienie w agencjach interaktywnych. To jednak nie jedyne miejsce. Już wcześniej wspomniano, że duże firmy otwierają samodzielne działy reklamy marketingowej, poszukując etatowych pracowników. Niektórzy specjaliści pracują również jako freelancerzy, otwierając własną działalność gospodarczą. Współpracują wtedy z kilkoma firmami, tworząc dla nich kampanie reklamowe. Wszystkie formy zatrudnienia mają swoje dobre i złe strony. Każda ma pewne ograniczenia i szanse rozwoju. Praca w trybie in house ogranicza się zwykle do prowadzenia pojedynczej kampanii, własna działalność wymaga poszukiwania dywersyfikacji źródeł dochodu.

Ile zarabia specjalista Googleads?

Nie można określić jednoznacznie wysokości zarobków na stanowisku specjalisty googleads. Na zarobki wpływa wiele zmiennych, wśród których należy podkreślić staż pracy, umiejętności i kwalifikacje pracownika, a także jego wyniki pracy wykazane w portfolio. Zarobki wynikają również z możliwości finansowych danej agencji, a także wielkości miasta. Można przyjąć, że specjalista googleads zarabia od trzech do sześciu tysięcy złotych.

Skuteczna kampania jako źródło zysków

Zlecenie wykonania kampanii specjaliście googleads to wiele korzyści. Przede wszystkim pewność, że wykona ją specjalista. Po drugie to spora oszczędność czasu i energii, ponieważ nad jej poprawnym przebiegiem czuwa jedna osoba, która wie w jaki sposób reagować na problemy oraz skutecznie doprowadzić kampanię do końca. Skuteczna kampania to przede wszystkim jednak potencjalne źródło dochodów, nawet jeśli początkowo wiąże się z wysokimi kosztami. Specjalista googleads działa według stworzonego planu, potrafi przewidzieć zagrożenia, a jeśli to konieczne- również wyciągnąć wnioski z popełnionych błędów.