Kody promocyjne online: oszczędź na kolejnych zakupach

Kody promocyjne online: oszczędź na kolejnych zakupach

Kody promocyjne online: oszczędź na kolejnych zakupach – odkładanie oszczędności jest obowiązkiem każdej osoby, która chce zadbać o dobrą sytuację finansową. Robiąc zakupy w internecie możemy sobie pomóc wykorzystując kody promocyjne online. Dowiedz się jak działają, skąd się biorą, gdzie je znaleźć oraz ile faktycznie możesz zyskać.

Wesprzyj stan swojego portfela z kodami promocyjnymi online

Kody promocyjne online: oszczędź na kolejnych zakupach
Kody promocyjne online: oszczędź na kolejnych zakupach

Stan naszego portfela bez wątpienia jest uzależniony od kwoty pieniędzy, którą wydajemy na swoje potrzeby. Jest też zależny od naszych zarobków, ale uzyskanie kolejnej podwyżki nie zawsze jest możliwe. Możemy jednak oszczędzać. W internecie pomogą nam kody promocyjne online, które m. in. obniżą całkowitą wartość zamówienia, pozwolą otrzymać jakiś gratis czy uprawnią nas do darmowej przesyłki. Kody promocyjne najczęściej obowiązują na pierwsze zamówienia w sklepach internetowych, rezerwacje w hotelach i zamówienia składającego się z określonego asortymentu. Są też takie, które uprawniają do skorzystania z zamkniętej promocji dla określonej grupy osób np. za dołączenie do newslettera bądź dla osób dostających się do danej usługi z polecenia.
Jako świadomi konsumenci powinniśmy pamiętać o tym, że współczesne marki nie zawsze działają etycznie – czasem kod rabatowy jest tylko pretekstem do tego, aby wypromować jakiś produkt. Trzeba zachować rozwagę i przed dokonaniem zakupów sprawdzać, czy konkurencja nie oferuje danego towaru w niższej cenie nawet bez pozorowanego rabatu.

Sprawdź także:

Skąd się biorą rabaty i kody promocyjne w internecie?

Kody promocyjne online tworzone są z dwóch pobudek – wizerunkowych i promocyjnych. Na początku generowane są przez właścicieli sklepów internetowych za pośrednictwem wykorzystywanego systemu (i ewentualnie przypisywane do zarejestrowanych użytkowników). Następnie są one przekazywane do administratorów agregatorów zajmujących się ich dystrybucją. Czasem są one na wyłączność dla osób, które podejmą określone działanie. Bywają rozdawane w ramach dokonywania częstszych zakupów czy programu lojalnościowego, ale to praktyka należąca raczej do rzadkości.

Gdzie szukać kodów rabatowych? Czy są jakieś specjalne miejsca?

Nie musimy być zawodowym łowcą okazji, aby skorzystać z korzyści, jakie niosą ze sobą kody promocyjne online. Liczba źródeł, w których możemy znaleźć atrakcyjny rabat jest tak duża jak liczba portali społecznościowych, skrzynek e-mail, filmów wideo czy blogów. Firmy mają też tradycję wręczać kody w formie fizycznej – najczęściej znajdują się one na ulotce i mogą zostać wykorzystane wyłącznie jeden raz. Jak wyglądają typowe poszukiwania kodów rabatowych? Użytkownik wchodzi na stronę sklepu i najczęściej jest zachęcany komunikatem o dostępności newslettera. Za wpisanie swojego adresu e-mail i jego potwierdzenie na skrzynkę mailową trafi ciąg znaków, który po wklejeniu w odpowiednim miejscu na danej stronie obniży wartość zamówienia. Kody te mają określoną datę ważności – ma to na celu ich zabezpieczenie.

Na osoby, które lubią influencerów czy mają w zwyczaju robić szerszy research przed zakupami czekają okazje na blogach oraz w mediach społecznościowych. Marki nieustannie nawiązują kolejne współpracę z liderami opinii, aby zachęcić klientów do następnych zakupów. Pomaga im to także zbudować większą lojalność i pokazać się w lepszym świetle. Warto zatem przejrzeć Instagrama, branżowe blogi, Pinteresta i Facebooka zanim finalizujemy swoje zamówienie. Wiele z tych kodów nie znajdziemy na oficjalnych fan page’ach marek ani w serwisach z kodami, bo są na wyłączność publikujących.

Kolejną okazją na zachowanie dodatkowych złotówek jest skorzystanie z aplikacji na urządzenie mobilne. Kody w tym przypadku też są jednorazowe i często są generowane np. z poziomu ustawień konta lub wysyłane poprzez powiadomienie push. Ustawienia są też częstym miejscem realizacji kodów, które będą działać tylko w aplikacji mobilnej.

Zwolennicy formy wideo i interakcji w ten sposób z markami oraz ich ambasadorami również powinni zachować szczególną uwagę. W trakcie transmisji live często publikowane są specjalne kody o krótkiej dacie przydatności – 24 – 48 godzin. Są skierowane głównie do osób obecnych w trakcie transmisji. Czasem na live stream’owym czacie (np. na twitch.tv) trzeba wpisać odpowiednią komendę, aby otrzymać kod unikalny dla naszego konta. Podobnie jest w przypadku materiałów opublikowanych w serwisie YouTube – kody znajdziemy m. in. pod koniec filmu lub w dowolnym miejscu opisu.

Jak korzystać z kodów rabatowych? Czy mogą być jakieś problemy?

Kody promocyjne online są stosunkowo łatwe w użyciu. Typowa procedura polega na wybraniu kodu rabatowego z platformy internetowej i dodaniu go w odpowiednie miejsce w koszyku – już po dodaniu produktów. Jak już wspomnieliśmy – nie wszystkie kody działają na urządzeniach stacjonarnych. Firmy zajmujące się dowozem jedzenia takie jak Uber kody obsługują wyłącznie w trakcie zakupów w aplikacji mobilnej.

Problemy z użyciem zniżki w tej postaci najczęściej polegają na tym, że wpisaliśmy kod, który nie pasuje do listy produktów w naszym koszyku. Zdarzają się pomyłki w trakcie przepisywania czy skopiowaniu niepotrzebnej spacji np. z wiadomości e-mail. Nierzadko chodzi też o to, że nie spełniliśmy warunków promocji np. nasze konto jest zbyt nowe lub nie uczestniczymy w jakimś programie. Bywa też, że kod jest unikalny dla lokalizacji / adresu IP. Wtedy możemy spróbować zalogować się z telefonu korzystając z sieci mobilnej.